...

معرفی ماوس و کیبورد بیسیم جنیوس

معرفی ماوس و کیبورد بیسیم جنیوس

کیبورد و ماوس بی‌سیم، شما را قادر می‌سازد تا سیم‌ها را حذف کنید تا مکان کاری شما برای کاری راحت و تمیز فراهم شود. لوازم جانبی کامپیوتر بی‌سیم را می‌توان به راحتی از طریق پورت USB و با کمک گیرنده ها به کامپیوتر متصل کرد. اگر از ترکیبی از کیبورد و ماوس استفاده می‌کنید، برای اتصال فقط به یک دانگل نیاز خواهید داشت.در ادامه به توضیح کامل از دو مدل ماوس و کیبورد برند جنیوس میپردازیم .

بعضی از ماوس و کیبوردهای جنیوس در یک مجموعه عرضه میشوند و به صورت بیسیم کار میکنند. از این مدل ماوس و کیبوردهای جنیوس میتوان به SlimStar-8005 و SlimStar-8006  اشاره کرد.

ماوس موشواره و کیبورد صفحه کلید بیسیم جنیوس

SlimStar-8005

ماوس موشواره و کیبورد صفحه کلید بیسیم جنیوس - slim star 8005

SlimStar-8006

این سری از ماوس و کیبوردها  با یک دانگل یا رسیور USB عرضه میشوند. دانگل یک قطعه سخت افزاری کوچک است که از طریق یک درگاه و یا پورت به یک دستگاه دیگر وصل میشود تا قابلیت جدیدی از نوع سخت افزاری و یا نرم افزاری به آن اضافه کند. دانگل مورد نظر ما، قابلیت بیسیم دارد و از طریق پورت USB به کامپیوتر وصل میشود.

در شکل زیر دانگل USB ماوس و کیبورد  SlimStar-8005را مشاهده میکنید.
 

ماوس و کیبورد بیسیم جنیوس- دانگل usb

دانگل یا رسیور USB

نکته مهم 1: توصیه میشود فقط از باتری نوع آلکالاین(Alkaline) استفاده کنید.

ماوس و کیبورد بیسیم جنیوس alkaline

گاهی اوقات ارتباط ماوس و کیبورد با دانگل قطع میشود و ماوس و کیبورد کار نمیکنند. راه حل چیست؟ راه حل جفت شدن مجدد(repairing) ماوس و کیبورد با دانگل میباشد.
نکته مهم 2: در صورت نیاز به repairing  از ویندوز 10 استفاده کنید. برای اطمینان از شناخته شدن دانگل میتوانید قسمت device manager  را چک کنید.

ماوس و کیبورد بیسیم جنیوس-موشواره

چطور repairing را برای ماوسهای دانگل دار جنیوس انجام بدهم؟
مراحل repairing(جفت شدن مجدد) ماوس:
1.ماوس خاموش شود.
2.دانگل از سیستم خارج شود.
3. کلید وسط (اسکرول) و راست ماوس را هنگامی که خاموش است نگه میداریم.
4.دانگل را به کامپیوتر وصل میکنیم.
5.ماوس را روشن میکنیم ( دقت شود هنگام روشن شدن ماوس حتما کلید وسط و راست را باید نگه داشته باشید)
دقت شود که مراحل 5،4،3 باید در کمتر از 5 ثانیه انجام شود و دست نزدیک دانگل باشد.
6.پس از ده ثانیه کلید را رها میکنیم.

 

 

ماوس و کیبورد بیسیم جنیوس

* اگر نمیتوانید که pair بشوید دوباره تکرار کنید. امکان دارد که اشتباه عمل میکنید.

مراحل repairing(جفت شدن مجدد) کیبورد:
1.دانگل را دوباره جا بزنید( دوباره داخل پورت USB کامپیوتر جا بزنید)
2.کیبورد را به دانگل نزدیکتر کنید، همزمان دکمه های ESC و PAUSE را با هم فشار دهید و نگه دارید بعد همزمان باتری را داخل کیبورد جا بزنید.این مرحله نباید کمتر از 5 ثانیه انجام شود.

 ماوس و کیبورد بیسیم جنیوس

اگر میتوانید کلمات را تایپ کنید ، یعنی که repairing کیبورد درست انجام شده است.

 
در قسمت زیر برخی پرسشها و پاسخهای متداول در مورد این دو مدل ماوس و کیبورد را ذکر میکنیم.
پرسش: وقتی دکمه اسکرول را میچرخانم، اسکرول عمل نمیکند.
پاسخ: ممکن است چشمی کثیف شده باشد و یا قطعه زیر اسکرول شکسته باشد. به مرکز خدمات شاب مراجعه کنید.


پرسش: موقعی که ماوس را حرکت میدهم ، آیکون ماوس متوقف میشود یا به صورت تصادفی و بدون هیچ دلیلی می پرد.باتری را عوض کردم، حتی درایور را از وب سایت دانلود کردم، اما هیچ چیزی عوض  نشد. چکار میتوانم بکنم؟
پاسخ: در صورتی که لازم است با باتری جدیدی امتحان کنید.بعضی اوقات که آیکون ماوس به صورت تصادفی میپرد، ممکن است دلیل آن روتر باشد (روتر و دانگل از یک فرکانس استفاده میکنند) ویا باتری ضعیف است.محلی را که از ماوس استفاده میکنید تغییر دهید، تست کنید که آیا تغییری حاصل میشود یا خیر. اگر جواب مثبت است، روتر را در محل دورتری از دانگل قرار دهید و به علاوه ماوس را به دانگل نزدیکتر کنید اما اگر هنوز مشکل حل نشده ، به مرکز خدمات شاب مراجعه کنید. 


پرسش: بعضی اوقات مکان نمای ماوس تاخیر دارد و یا برای چند ثانیه میایستد، وقتی از وای-فای دورش میکنم حالت ماوس عادی میشود. چطوری این مشکل را حل کنم؟
پاسخ: اول باتری را عوض کنید. فرکانس کاری ماوس 2.4 گیگاهرتز است که همان فرکانس روتر وای-فای است. اگر در آن محدوده، چند نمونه از آن سری ماوس در حال استفاده هستند، ممکن است دلیل بروز این مشکل باشد.


پرسش: کامپیوترم  این محصول را تشخیص نمیدهد. مکان نما داخل ویندوز 7 حرکت نمیکند، چرا؟
پاسخ: بار اول کامپیوتر دنبال دانگل USB در ویندوز 7 میگردد و این باعث میشود مکان نما چند لحظه ای حرکت نکند.اگر بعد از 3 دقیقه کار نکرد، دانگل را درآورید و دوباره جا بزنید. 


enlightenedدانلود نسخه پی دی اف  |  معرفی ماوس و کیبورد بیسیم جنیوس

مراحل repairing جفت شدن مجدد ماوس کیبورد موس موشواره جنیوس  slimstar 8005 فیلم آموزشی جفت کردن (re-pair) کیبورد  جنیوس مدل Genius | SlimStar 8005 با دانگل